måndag 1 mars 2010

Pinsamt längesen jag var här inne och skrev =( ändring ändring!!!
Händer en hel del med lilla Buddisen nu, testosteronet flödar som aldrig förr, klickeriet går riktigt bra =) å vi får himla mkt beröm ute av våra "åskådare".

Budda har precis lärt sig att springa ut till musmattan, ställa ena tassen på den och sen sätta sig ner. Väldigt farsinerande att se hur en hund efter så kort tid kan lägga ihop tre moment till ett. Det allmänna klicket med sitt, ligg, stå, fot, vinka, snurra, backa och spela död fungerar fin fint. Jag ska köpa en klickerbok utav en kollega snart och via den boken hoppas jag få ännu mer tips och insperation att utveckla både mig och Budda inom klickandet =)

I förra veckan så blev det ett besök hos veterinären, Budda har fått en konstig kula vid ena ögat, ca 5 mm stort =( Veterinären klämde ut lite vätska och sedan googlade fram att de kunde va en tumör (tydligen ganska vanligt med sådana cellfördelningar på unga flatar) känns juh väldigt förtroendegivande med ett googelsvar =(. Efter en liten konsulation med Michaela och hennes mamma Kicki på kvällen så boka jag ett nytt veterinärbesök hos Tore i Vara så nu ska vi dit på fre, MEN kulan har banne gått å blivit mindre =D super glad, för enl mig måste juh de betyda att det inte är ngn tumör iaf utan kanske bara en hårsäcksinflamation el en ungdomsfinne el nått.. Huvudsaken är att Budda verkar inte ha ont av den och är sitt spralliga, glada å galna jag =)

Nu sätter snart utställningarna igång på allvar för våran del =) vi ska till Bohus hela sista helgen här i mars å sen är de nån utställning i vbg å här i U:a som vi har att träna på å se framemot =)

Buddispuss :-*

3 kommentarer:

Tina/Rosso sa...

Klart det bara är en finne....
Matte behöver inte oroa sig.

Ser fram emot att få fina sms efter utställningarna där man får reda på hur bra det har gått för Buddisen och matte i ringen!!
Ha det bra
Kram Tina/Rosso

Anneli sa...

Funderar faktiskt på att åka å titta på utst i Bohus.
Jag tror att jag har fått ett "retriver-virus" nämligen... *ler*

torpedos budda sa...

Mattes stora sten har nu släppt ifrån hjärtat efter att veterinären Tore sa att det var en inflamerad talgkörtel =) pjuh!!!

Annelie =) "retrivervirus" är ett bestånde och väldigt bra virus =9 Välkommen i klubben =)