söndag 18 april 2010

Vår vår vår, sköööna vår =)
Inte bara jag som får "vår känslor" utan min kära hund oxå. Många spännande dofter å många trevliga tikar att fjäska för vilket resulterar i att lyssna på morsan, det gör vi om en stund, ska bara....
Har fått lite tips å ideér om vad jag kan träna på här under våren så nu e motivationen på topp å trots Budda hormonstinna kropp så bjuder han väldigt bra på momenten vi kör =)

Igår vart vi iväg uppe vid Kopperöd tillsammans med Marina Michaela & Silvi och körde jakt för första ggn. Blev väldigt mkt passivitet för Buddas del då hans pipa går mer el mindre i ett =( men får ändå lov å säga att han skötte sig bra och fick tillslut en liten belöning och fick köra linjetag =) Gick jättebra å han verka tycka att det var gör skoj då han verkligen va PÅ =)

Idag bär det av till Ursand Vbg för ytterligare en jaktträning med arrangörerna för WT på lördag =) Ska bli himla kul och har verkligen fått mersmak efter gårdagen då både Marina & Michaela fått upp mitt intresse för jakt. Tack för de tjejer =)
Tog mig friheten å fortsatte med lite träning hemma efter att ha fått ett tips från Michaela och Budda svarade kanon bra =) jippiejäjj motherfucker ;)

Uppdatering om dagens bravader kommer om ett tag.

Buddispuss

4 kommentarer:

Tina/Rosso sa...

Visst är det otroligt skoj med jakten...
Nästan roligare än lydnaden, men bara nästan.
Det kommer gå bra för er, du är så amitiös och duktig.

torpedos budda sa...

Tack Tina =) nu blev jag glad =) Jakten är ofantligt rolig å får nog lov å säga att den e roligare än lydnaden fast lydnad är juh en ganska stor del i jakten med =)

Anneli sa...

Ni verka ha haft kul i skogen! Ska komma och tjuvkika på er någon gång. *ler*

Whippeten Nota sa...

Jippiejäj motherfucker hihi =) Duktiga är ni och väldigt bra av dig att tänka altivt på Buddas behov av passivitets träning! Det är med hjälp av den som ni kommer komma långt, för jobba kan han =) Stooor Kram!